Stručni skup HČD-a uz Međunarodni dan pismenosti Ispis
Petak, 08. rujna 2017.

Dan Pismenosti plakat 2017 KB 300x213

U povodu Međunarodnog dana pismenosti Hrvatsko čitateljsko društvo organiziralo je 8. rujna 2017. stručni skup pod nazivom "Koliko smo pismeni/nepismeni – digitalna pismenost našeg doba", na kojem su izlaganja održali domaći i strani predavači i stručnjaci za područje pismenosti i čitanja, ali i za prava djece. Među njima je ove godine bila i pravobraniteljica za djecu Ivana Milas Klarić koja je održala izlaganje "Prava djece u digitalno doba".


Međunarodni dan pismenosti UNESCO-ova je inicijativa kojom se svake godine 8. rujna na globalnoj razini upozorava na važnost i status pismenosti. Hrvatsko čitateljsko društvo tradicionalno ga obilježava stručnim skupom kojim se potiče rasprava o dobrobitima čitanja i pismenosti u hrvatskom društvu.
Prema najavi organizatora, ciljevi ovogodišnjega skupa su razvoj digitalne pismenosti i poticanje čitatelja na aktivno i kritičko čitanje u duhu vremena u kojem živimo, zatim predstavljanje djelotvornih programa koji motiviraju i potiču digitalnu pismenost kod djece, mladih i odraslih te poticanje suradnje svih sudionika uključenih u programe poticanja pismenosti.
Među izlagačima su bili dr. Sonja Špiranec s Filozofskog fakulteta u Zagrebu, dr. Ivanka Stričević s Filozofskog fakulteta u Zadru i drugi.
U svojem izlaganju pravobraniteljica Ivana Milas Klarić istaknula je da razvoj medijske i informacijske pismenosti djece valja sagledati u svjetlu Konvencije o pravima djeteta i njezinih načela, što znači da smo dužni osigurati djeci jednak pristup internetu i digitalnoj pismenosti (bez diskriminacije), osigurati im najveću moguću zaštitu i sigurnost u korištenju interneta, omogućiti i poticati aktivnu i osviještenu participaciju (sudjelovanje) djece te sve to činiti u skladu s najboljim interesima djeteta. Govorila je i o važnoj ulozi knjižnica u osiguranju pristupa djece s teškoćama u razvoju novim informacijskim tehnologijama koje im mogu pružiti znatne dodatne mogućnosti učenja i razvoja, ali i pristupa ostvarivanju brojnih drugih prava. Izvijestila je i o Strategiji Vijeća Europe za prava djeteta (2016. – 2021.) u kojoj se odrastanje u digitalnom svijetu navodi kao jedan od ključnih sedam izazova u ostvarivanju dječjih prava sljedećih godina, a prava djeteta u digitalnom okružju istaknuta su kao jedno od pet prioritetnih područja u zadaćama i odgovornostima države prema djeci.