Izbornik

Portal Medijska pismenost za roditelje, učitelje i djecu

Portal Medijska pismenost za roditelje, učitelje i djecu

Mnoštvo informacija o medijima i njihovom utjecaju na djecu, o izboru kvalitetnih medijskih sadržaja za različite dobne skupine djece, o dječjem medijskom stvaralaštvu te o zaštiti djece na internetu, od prošle godine dostupno je na portalu Medijska pismenost (medijskapismenost.hr). On nudi poučne sadržaje za roditelje i učitelje te za djecu, afirmira medijska prava djece, a teme kojima se najviše bavi su: mediji i dječji razvoj, nasilje u medijima, stereotipi u medijima i sigurnost na internetu. Među suradnicima portala je i pravobraniteljica za djecu Ivana Milas Klarić.

Sadržaji na portalu medijskapismenost.hr obuhvaćaju sve vrste medija, od tiska, radija i televizije, do interneta i videoigara. Nudi preporuke filmova i igara za djecu, objašnjenja stručnih pojmova iz svijeta medija, analizira način prezentiranja vijesti, problematizira utjecaj reklama na djecu te omogućuje pristup kratkim edukativnim filmovima i drugim materijalima za djecu, roditelje i nastavnike.

Portal medijskapismenost.hr proizašao je iz kampanje Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a “Birajmo što gledamo” koja je kroz različite primjere prikazala mogući utjecaj medija na djecu i roditelje. U međuvremenu, oko teme medijske pismenosti okupilo se više partnera koji svojim djelovanjem doprinose podizanju medijske pismenosti u Hrvatskoj, a među njima su Akademija dramske umjetnosti, Fakultet političkih znanosti u Zagrebu, Hrvatski audiovizualni centar i Hrvatski filmski savez te mnogi drugi.

Urednica portala je Ana Dokler, a među suradnicima su psiholozi, sociolozi, medijski stručnjaci, učitelji, komunikolozi… Na portalu se objavljuju kolumne istaknutih novinara, glumaca, stručnjaka koji se bave medijima ili pravima djece, a tekstovi se uglavnom odnose na to kako djeca doživljavaju medije te naglašavaju važnost uloge roditelja i njihova angažmana u tome.

Pravobraniteljica za djecu Ivana Milas Klarić, u najnovijoj kolumni objavljenoj 8. veljače 2017., pod naslovom “Televizija kakvu djeca žele i trebaju” piše o mišljenjima djece – članovima njezine Mreže mladih savjetnika (MMS) – o tome kakve bi trebale biti tv-emisije za djecu i tinejdžere. MMS priprema i anketu o tome, koju će provesti među vršnjacima u svojim školama, a na temelju rezultata pripremit će i preporuke za naše televizijske nakladnike.